דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות מן העיזבון 

מאת    [ 10/07/2010 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 2905 פעמים ]

 

כל המטרה של הגשת תביעה לתשלום של דמי מזונות מן העיזבון, הנה לשמר מצב קיים לפיו, לו המנוח היה חי היה נושא הוא בתשלום של אותם דמי מזונות עבור מי שזכאי לכך ממנו.

 

כך למשל, במצב דברים בו בני זוג מצויים בהליך של גירושין, ובמסגרת אותו הליך נפסק כי על הבעל לשלם מזונות אישה, הרי שבמידה והבעל הלך לעולמו בטרם הסתיים אותו הליך גירושין, לאישה קיימת זכות לתבוע מזונות מן העיזבון גם במצב דברים בו הבעל ערך צוואה ונישל אף את זכותה זו באחת מהוראותיה של אותה צוואה.

 

זכות זו של הגשת תביעה לתשלום של מזונות מן העיזבון מעוגנת בחוק הירושה וזכאים לה ילדיו של מנוח, בני זוג של מנוח והורי מנוח.

 

כמו כן, אדם התובע מזונות מן העיזבון, מוטל עליו הנטל להוכיח כי, אין הוא יכול לספק לעצמו אף לא את הצרכים ההכרחיים.

כלומר, בבואו של בית המשפט לפסוק סכום של תשלום מזונות מן העיזבון למי שזכאי לכך על פי דין, הרי שפסיקה זו תיעשה בהתאם למבחן הנזקקות של התובע.

 

כלל הזכויות והכללים הקשורים בהגשת תביעת מזונות כנגד עיזבונו של מנוח מעוגנים בפרק הרביעי של חוק הירושה, כך שבעצם הוראות החוק מפרטות מיהם הזכאים על פי חוק להגיש תביעות בגין תשלום מזונות כנגד עיזבונו של מנוח ומהם המבחנים שעל אותם זכאים יהיה לעמוד בהם על מנת שייפסקו לטובתם דמי מזונות בגובה כזה או אחר.

 

למעשה, הגשת תביעת מזונות כנגד עיזבונו של מנוח, יש להגיש במצב בו בידיו של מגיש התביעה יהיה בכדי להוכיח כי, תביעתו זו הנה לשם סיפוק הצרכים ההכרחיים שלו, שאם לא כן, קיים סיכוי סביר כי תביעתו תידחה.

 

מה גם, שבבואו של בית המשפט לפסוק בתביעות של מזונות מן העיזבון, הרי שהוא יבחן את הנסיבות הן תוך בחינת כלל התנאים, הכללים והפרמטרים המפורטים בסעיף 59 לחוק הירושה והן תוך בחינת המגמה הנהוגה בפסיקה ביחס לנסיבות המונחות בפניו.

 

הגשת תביעת מזונות מן העיזבון, היא אינה פשוטה כלל וכלל ועל מגיש התביעה מוטל הנטל  להוכיח את צרכיו כאמור, אולם יחד עם זאת יצוין כי, במצב דברים בו אדם זכאי לתשלום של מזונות מן המנוח, פתוחה בפניו הדרך להגיש את תביעתו גם ואף במצב דברים בו המנוח ערך צוואה אשר לפיה סעיף מהוראותיה של אותה צוואה, מנשל את זכותו של הזכאי לתשלום מזונות,  להגיש תביעת מזונות מן העיזבון.

 

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

 

 

 

 

 

 

 

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב